Subject: Cloxalene Plus - müügiloata veterinaarravimi turustamine Eestis
From: "Margus Kuklane" <[email-masked]>
To: "Marko Tiisler" <[email-masked]>
Cc: "Ravimiamet" <[email-masked]>, <[email-masked]>,Epp Ülevaino <[email-masked]>
Date: Wed, 10 Jul 2024 21:11:23 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Mis põhjustel turustatakse Eestis müügiloata veterinaarravimeid Cloxalene
Plus süstesuspensooni ja intramammaarsalvi?

Juhin tähelepanu alljärgnevatele asjaoludele:

*	Eestis on kättesaadav intramammaarsuspensioon Ampiclox LC
(toimeained ampitsilliin ja kloksatsilliin)
*	Cloxalene Plus süstesuspensiooni osas on Eestis müügiloaga
piisavalt monokomponentseid antibiootikume samade näidustustega. Seetõttu
on müügiloata multikomponentse süstesuspensiooni Eestis turustamise
lubamine täielikult kohatu. Tegemist on pretsedendiga, millele võib
järgneda müügiloata ravimite sissetoomise laine, milles on 2-6 erinevat
toimeainet. Signaal, mis müügiloa hoidjad selle juhtumiga saavad,
kahjustab ilmselgelt Eesti mainet. Mõttetuks muutub ka müügilubade
hoidmine ravimiregistris ja tasude maksmine.

Erinevus toimeainete kombinatsioonis jne, ei saa olla põhjenduseks.
Eesmärki (näidustust) peab ka ikka arvesse võtma.

*	Cloxalene Plus süstesuspensioon on registreeritud Itaalias 1980.a.
Annustamine 5 – 10 ml /100 kg kohta? Keeluajad – tõenäoliselt pole peale
müügiloa andmist 1980.a. dokumentatsiooni sellesse osasse sisse vaadatud.
Hämmastab ülilühike keeluaeg lihale – ilmselt süstekohta pole arvesse
võetud nagu sellel ajal kombeks (Näide: Betamox LA referral).

Ootan Ravimiameti seiskohta esimesel võimalusel.

Lugupidamisega,

Margus Kuklane

Zoovetvaru OÜ
 <https://goo.gl/maps/HypGUyvBhgaG5gWq7> Uusaru 5, 76505 Saue, Estonia
Tel  <tel:+372%206709006> +372 6709006 / Mobile  <tel:+372%2056640700>
+372 56500840
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.zoovet.ee/> www.zoovet.ee